انعقاد تفاهم‌نامه‌ تجاری با اتاق تجارت و صنایع ولایت پکتیا کشور افغانستان

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری خراسان، دکتر عبدالنصیرعلمیار، رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت پکتیا کشور افغانستان و هیئت تجاری همراه، دوشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ طی ملاقاتی با رئیس پارک علم و فناوری و دبیر انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان از پارک علم‌وفناوری خراسان و شرکت های فناور و دانش‌بنیان آن بازدید کردند. در این مراسم تفاهم نامه همکاری چهارجانبه درخصوص گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان فعالان اقتصادی و کارآفرینان دو کشور ایران و افغانستان منعقد شد. این تفاهم نامه چهارجانبه فی مابین پارک علم و فناوری خراسان، اتاق تجارت و صنایع ایالت پکتیا، انجمن شرکت های دانش بنیان استان خراسان رضوی و شرکت تجاری گردریزی منعقد شد.

دکتر عبدالنصیرعلمیار در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان و دستاوردهای شرکت های دانش‌بنیان و فناور عضو پارک و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: ما سفرهای زیادی به ایران و به شهرهای مشهد، بیرجند، کرمان اصفهان و… داشته‌ایم و در این مدت نتایج خوبی دریافت نمودیم.

وی افزود: از اینکه با پارک علم‌وفناوری خراسان و انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان تفاهم‌نامه‌‌ همکاری منعقد کردیم خوشحالیم، زیرا از این پس اموال و کالاهای درجه یک به دست ما خواهید رسید. این اتفاق، دستاورد خوبی برای ما و کشور ایران خواهد داشت.

۳۰میلیون دلار برای بستن قردادهایی با ایران در اختیار داریم

رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت پکتیا ادامه داد: تاکنون سرمایه‌گذاران کشور ما با پاکستان دادوستد داشتند و از این پس با ایران وارد روابط تجاری خواهیم شد. اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری زون شرق حدود ۳۰میلیون دلار در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم قردادهایی را با ایران منعقد کنیم.

علمیار با اشاره به اینکه روی تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کرده‌ایم کارخواهیم کرد، گفت: نمایشگاه‌هایی در افغانستان دایر خواهیم کرد و از کشور ایران دعوت به عمل می‌آوریم تا بتوانیم خط تولید بیشتری بین خود و ایران ایجاد کنیم. این داد و ستد تجاری و سرمایه‌گذاری‌های مختلف را با ایران ادامه خواهیم داد.